O reklamě na sebe sama. O digitálních obrazech a sebeprezentaci. Program k výstavě Měli nás za živé a prchali s křikem.
Instagram, TikTok, BeReal a jiné platformy, které nás vystavují jako housky v obchodě. Úsměv a cvak, trochu přikrášlit filtrem a rovnou s obrázkem na síť. Cílem je vypadat skvěle, žádaně, přitažlivě, zviditelnit se.
Kde se vzala touha měnit náš obraz prostřednictvím digitálních medií a ukazovat ho druhým? A proč se zdá, že je pro nás daleko zábavnější sebe-scénování a sebe-stylizace, než autenticita? Možná jsme občas spíše performery/herci svých životů a sociálních rolí, které tady máme. A třeba jsme častěji jen diváky nebo voyeury životů těch druhých.
V edukačním programu se budeme zaobírat těmito otázkami a interaktivním způsobem přicházet na to, které ze zmíněných rolí jsou nám bližší a proč. Jako inspirace nám poslouží také náhled do historie tématu sebe-scénování v umění.
Klíčová slova: selfstaging (sebe-scénování, sebe-stylizace), performativní obrat, fotografie, digitální média, reprezentace, voyeurismus, identita, autenticita