NORMA je festival autorského divadla a současného umění, který se od roku 2015 koná v Ostravě. Festival pořádají galerie města Ostravy PLATO a pražské divadlo Studio Hrdinů.

NORMA

csen

Festival NORMA:

Martin Mazanec, Dominik Gajarský: Autonomní kino (CZ)

  • zrušeno
Místo konání:
  1. PLATO, Porážková 26

Kurátoři: Dominik Gajarský a Martin Mazanec

Vstupenky

 

Série videí mezinárodních tvůrců na téma autonomní zóna ve výběru kurátora Martina Mazance a vizuálního umělce Dominika Gajarského.

Projekční pásmo k tématu autonomní zóny vzniklo v rámci online dialogu mezi Dominikem Gajarským a Martinem Mazancem. V prvopočátku byly východiskem „autonomní” podoby rozličných žánrů – od portrétů, přes grotesku až po videopodobenství. Oba kurátoři postupně objevili i autonomní způsoby kurátorované cirkulace pohyblivých obrazů mimo galerijní a filmovou distribuci. Konečný výběr děl pro NORMU bude v důsledku dostupný pouze návštěvníkům projekce v Ostravě.

Martin Mazanec je kurátor, dramaturg, teoretik. Vystudoval Filozofickou fakultu Univerzity Palackého v Olomouci, obor Sociologie (1999–2004) a Filmová věda (1999–2006), v roce 2012 dokončil postgraduální studium na FAMU, Katedra střihu. Od roku 2007 je kmenovým dramaturgem PAFu, od roku 2009 se soustředí na kurátorskou činnost v oblasti prezentace pohyblivého obrazu v galerijním a filmovém systému (Ateliér Josefa Sudka, KGVU Zlín, LFŠ, Febiofest, Aye Aye, Galerie Mladých Brno ad.). Je členem řešitelského týmu výzkumného projektu MEDIABAZE.CZ (FAMU, Centrum Audiovisuálních studií). Publikuje v časopisech Cinepur, Iluminace, Labyrint Revue, A2.

Dominik Gajarský je zástupcem střední generace současné české umělecké scény. Jeho práce není striktně ukotvena v jednom technologickém médiu, přesto si stihl vybudovat specifický vyjadřovací jazyk, a to po obsahové i formální stránce. Forma jeho děl se otáčí kolem černobílé vizuality, která navazuje na jazyk modernistické fotografie. Subjektivním způsobem, a přesto s poukazem na historii, mapuje události kulturní minulosti. Výsledky však nejsou okleštěny na pouhý výzkum, ten tvoří konstrukci pro stavbu vizuálních vztahů.

 
Martin Mazanec, Dominik Gajarský: Autonomní kino, foto: Magdaléna Dušková