Koncert:

Prostorová disonance

Místo konání:
  1. PLATO, Porážková 26

Vstupné 60–80–100 Kč

Program je součástí zahajovacího týdne PLATO v bývalém Bauhausu.

 

Kompoziční postupy při práci se zvukem v prostoru. První z letošního cyklu ve výběru polského hudebního kritika Daniela Brożka představí skladatele z Polska, Itálie a Německa. Akordeonisté i létající reproduktory.

Prostorová disonance představí rozmanitost současných skladatelských postupů při práci se zvukem v prostoru. Zároveň jde o první konfrontaci s náročnou akustikou v bývalém hobbymarketu.

Program

Lucio Capece: Space Tuning – Conditional Music (2013)
pro létající a PA reproduktory, krabice, sopránový saxofon, site-specific nahrávky

Hubert Zemler: Pupation of Dissonance (2016)
pro perkuse/bicí a analogové syntezátory

Teoniki Rożynek: Halocline II (2016)
pro dva akordeony, basový akordeon a sampler

Claudio Jacomucci: vortex (2014)
pro tři akordeony

Teoniki Rożynek: untone (2017)
pro čtyřstopou magnetofonovou pásku

Hrají:
Lucio Capece, saxofon, elektronika
Hubert Zemler, perkuse/bicí, elektronika
Jędrzej Jarocki, akordeon I
Dawid Rydz, akordeon II
Przemysław Wojciechowski, akordeon III

Dramaturg cyklu koncertů soudobé hudby v PLATO je Daniel Brożek.

Skladba Lucia Capeceho se přímo vztahuje k akustickým vlastnostem prostoru – je založená na analýze jeho spektrální ozvěny a využívá pohyblivé zvukové objekty. Perkusista Hubert Zemler odvozuje své kompozice rovněž ze zkušenosti se zvukem v prostoru. Jeho nejnovější kompozice Pupation of Dissonance zkoumá nové zvukové kombinace perkusivních nástrojů. Akordeonová tria skladatelů Teoniki Rożynek a Claudia Jacomucciho jsou příležitostí prozkoumat zvukovou komplexnost a prostorové chování zvuku tohoto nástroje. Koncert zakončí kvadratická skladba Teoniki Rożynek, která vznikla na základě nahrávek pod hladinou jezera, varhan a elektrických instalací.

Daniel Brożek je významný polský hudební kritik, redaktor magazínu o soudobé hudbě Glissando a autor blogu Canti Illuminati. Je jedním z kurátorů wroclawského festivalu Survival Art Review. Spolupracuje s výzkumným studiem v oblasti soundartu na univerzitě ve Wroclawi. Pod hlavičkou Czarny Latawiec vydává svá hudební alba, vytváří instalace a soundtracky pro divadelní představení. Žije a pracuje ve Wroclawi.