Koncert:
Koncert Součet do nekonečna pro zvukové přístroje berlínského dua gamut inc kombinuje jimi sestrojené autonomní hudební přístroje s podmanivými zvuky klasických syntezátorů.
„Perkusivní skladby svou industriální mechaničností připomínají hudbu Einstürzende Neubauten, až se nakonec hudba rozehraje k výrazu připomínajícímu pozdní tvorbu Johnnyho Cashe.“ (Süddeutsche Zeitung)
Retro-futuristický soubor gamut inc převádí strategie elektronické hudby, jako je například pulzně-šířková modulace, na hudební stroje (automatický akordeon, automatické bicí nebo zvonkohra), a vytváří intenzivní atmosféru, která je svébytná, originální a moderní zároveň.
Jádro programu tvoří Rissetovy rytmy: cyklické akcelerace a decelerace, v nichž rytmické vrstvy opakovaně vznikají a zanikají, čímž uvádějí do pohybu zdánlivě nekonečný proces rytmického pohybu. Motivy jsou převzaty z geometrických a aritmetických řad, které vytvářejí naléhavost a neklid. Přísnost konstrukce zastírá orchestrion.
Gamut inc je retro-futuristický soubor skladatelů a kurátorů Marion Wörle a Macieje Sledzieckého. Sami si sestavují vlastní hudební přístroje, hrají na mezinárodních festivalech elektronické hudby, jsou kurátory festivalu AGGREGATE, který se zaměřuje na automatické píšťalových varhany. Komponují filmovou a divadelní hudbu, jsou autory rozhlasových her. Jejich první opera ROSSUMS UNIVERSAL ROBOTS měla premiéru v roce 2022. Od roku 2011 produkují živou hudbu na pomezí elektronické klubové kultury a experimentální hudby, tvoří hudební divadlo, filmovou a divadelní hudbu (mimo jiné pro Junge Staatstheater Berlin) se svými speciálně vyvinutými hudebními roboty. Skládali pro soubory jako Komorní sbor RIAS nebo robotický orchestr Logos Foundation a obdrželi pozvání a zakázky od mezinárodních festivalů a míst, jako jsou Sónar, CTM, Berghain, Sonic Acts, Technosphärenklänge nebo Numusic (NO). Jejich první deska EX MACHINA vznikla výhradně za pomoci hudebních robotů a vyšla v roce 2014 ve spolupráci s Bôłt Records.
Koncert z cyklu polského kurátora Daniela Brożka, polského hudebního kritika, redaktora magazínu o soudobé hudbě Glissando a autora blogu Canti Illuminati. Daniel Brożek je jedním z kurátorů wroclawského festivalu Survival Art Review. Spolupracuje s výzkumným studiem v oblasti soundartu na univerzitě ve Wroclawi.
Projekt byl podpořen Česko-německým fondem budoucnosti a Ministerstvem kultury ČR.