Abstraktní opera / performance:
Nové dílo polského sesterského uměleckého kolektivu WIDT. Abstraktní audiovizuální opera oscilující mezi koncertem, performance, instalací a video artem.
WIDT je polský audiovizuální sesterský umělecký kolektiv Antoniny Nowacké a Bogumily Piotrowské. Představení vychází z konceptu abstraktní opery, fenoménu založeném na nonverbálním vyprávění oscilujícím mezi koncertem, performance, instalací a video artem. Použití širokého spektra hlasových možností a organického toku analogové zpětné vazby video artu v duchu minimalismu umožňuje vytvářet dynamické kompozice, které jsou současně jemné, nepolapitelné a nekompromisní. Součástí opery budou účastníci workshopu z předešlého dne.
„Nové dílo Vstoupení Bebzy a Gorgordziny do Kuloncziby přichází s myšlenkou obohacení audio a vizuálního prostoru o živý, organický obsah a energii představovanou skupinou lidských bytostí, která odráží jejich citlivost a jemnost ve vztahu k abstraktnímu vyprávění a podpoří ji unikátní zvuk a prostorový charakter PLATO.“
WIDT
WIDT = audiovizuální spolupráce dvou sester, Antoniny Nowacké (vokál/processing) a Bogumily Piotrowské (živé vizuály). Oscilují mezi koncertem, performancí, instalací a video artem. WIDT vydaly dvě audiovizuální alba: POINT#3 VHS (2015, Pointless Geometry) a WIDT cd/dvd (2016, Zoharum), obě oceněné renomovaným britským magazínem The Quietus.