Přednáška:
Teoretička vizuální kultury nabídne zamyšlení nad vztahem ruin, politiky paměti a obdobím rekonstrukce.
Konkrétně se bude zabývat polovinou 20. století a érou poválečné rekonstrukce po druhé světové válce a současným obdobím rekonstrukce demokratické tradice po rozpadu sovětského bloku. Pomocí vizuálních příkladů ukáže médium poválečného dokumentárního filmu, jenž zachytil válkou zničenou Evropu, jako aktivní společenskou sílu konstrukce progresivní budoucnosti a médium online šířené digitální fotografie, spjaté s fenoménem ruin porn, jako mocný nástroj konstrukce nostalgické minulosti.
Andrea Průchová Hrůzová je teoretička vizuální kultury, badatelka a pedagožka. Založila a vede Platformu pro studium vizuální kultury Fresh Eye (www.fresh-eye.cz). Působí jako editorka časopisu Mediální studia/Media Studies. V roce 2019 vydala uměleckou knihu We Have Never Been Earth (spolu s T. Hrůzou, VSW Press, NY) a přispěla do několika zahraničních publikací, naposledy např. Palgrave Macmillan´s Handbook of Image Studies (Palgrave Macmillan, 2021) a Frames of Reconstruction (Amsterdam University Press, 2022). Časopisecky publikovala např. v European Journal of Cultural Studies (2020) a Visual Studies (2021). Do češtiny přeložila Způsoby vidění Johna Bergera (2016) a spolupřeložila Teorii obrazu W. J. T. Mitchella (2017) a Jak vidět svět Nicholase Mirzoeffa (2019).