Hra:
Fantasy hra. Role-playing game v prostředí výstavy Jana Boháče a Viktora Dedka.
Naši hru („role-playing game“) otevřeme pod vedením umělců celkem třikrát: dvakrát ve dne a jednou v noci pro zintenzivnění zážitku.
Jan Boháč a Viktor Dedek v roli vypravěčů, „pánů jeskyně“, provedou vlastním fantasy světem hráčské komunity a veřejnost, která hru zná nebo se o ni zajímá.
Prostředím hry se stane ruina lodi, kterou oba umělci připravili pro PLATO jako performativně-výstavní projekt Kostlivec: Druhý díl eurostředověké ságy.
Cesta příběhem eurostředověku, v němž se oba umělci opírají o estetiku středověku/fantasy unifikovanou institucí Evropské unie, může trvat i několik hodin nebo část dne či noci.
„Jsme dva umělci, kteří se snaží pracovat s touto hrou v kontextu umění a jejími možnostmi artikulovat současná témata. Ať už jde o témata společnosti lidské či nelidské. Sejdeme se v předem domluvený čas, postavy vytvoříme na místě a pak odehrajeme jedno dlouhé sezení.“
Jan Boháč a Viktor Dedek
Těšíme se na vaše příběhy.
Chcete si hru zahrát v jiném termínu?
Co vlastně je a jak se hraje Dungeons and Dragons?
Tato americká hra na hrdiny („role-playing game“, „RPG“) ve stylu „pen and paper“ se hraje v menších skupinách osob pouze s papírem či sešitem, psací potřebou a speciální mnohostěnnou kostkou. Ze skupiny hráčů a hráček se zvolí osoba, která příběh předem připraví a ostatní hráče a hráčky jím provází. Na začátku hry uvede ostatní do situace a za pomocí otázek je staví před volbu. Vydají se spoluhráči na sever podél nebezpečně vyhlížejících skal, nebo na jih po pobřeží, které brzy čeká příliv? O osudu postav rozhoduje hod kostkou. Padne číslo menší než 9 a vyvázne postava z bitvy živá, nebo padne číslo větší a ztratí jeden ze životů? Cílem hry je nechat se vypravěčem dovést až na konec příběhu a po cestě se do svých postav a situace co možná nejvíce vžít (odtud ostatně název „role-playing game“). Taková cesta však může trvat i několik hodin nebo část dne či noci.
V praxi umělce Jana Boháče je klíčová tvůrčí spolupráce, spojení dramatických a sochařských forem a témata osudovosti, nouze a nejistoty. Často využívá metody kolektivního rozvíjení příběhů a spekulativních scénářů. Je absolventem Ateliéru sochařství na UMPRUM, kde od roku 2017 pokračuje v doktorském studiu. Je také profesionálním záchranářem na tísňové lince.
Viktor Dedek absolvoval v roce 2020 Ateliér sochařství na pražské UMPRUM. Stáž absolvoval na Universität für Angewandte Kunst ve Vídni a na Zürcher Hochschule der Künste v Curychu. Studoval také v ateliéru Tomáše Vaňka na pražské AVU a v ateliéru hostující umělkyně Marie de Brugerolle na UMPRUM. Ve své práci se kontinuálně věnuje provázanému vztahu těchto oblastí: herního světa, herního prostředí, umělecké instalace, performance, literatury, reality a fikce. Srovnává ekonomiku a politiku umění a herního světa a postavy umělce a hráče.