Partneři:
Mateřská škola Šafaříková, Ostrava
Základní a mateřská škola Vražné
Institut úzkosti, Praha
Český permakulturní institut
Zvířecí redakce – Nanést rtěnku, převléknout kabát – Přej si v zahradě
Současná umělecká praxe zprostředkovávající naléhavá společenská témata (ekologie, empatie, permakultura, klimatická krize, feminismus, genderové role, identity, bezpečné zóny, zdraví, tělesnost, mateřství) pomáhá u dětí a mládeže rozvíjet kritické myšlení, chápání souvislostí, komunikativní dovednosti i kompetence k řešení problémů, sociální, osobní a občanské. Cílem projektu „Zvířecí redakce – Nanést rtěnku, převléknout kabát – Přej si v zahradě“ je proto vytvořit takový typ formátů vzdělávacích aktivit, které podpoří přirozenou integraci současného umění do vzdělávacího procesu. Paralelním cílem je rozvíjet a usnadňovat spolupráci mezi profesionály v oblasti umění (umělci a umělkyně, galerijní lektoři a lektorky), odborníky v oblasti vzdělávání dětí (vyučující), rodiči a mladými lidmi.
Projekt je realizován díky podpoře:
Komentář k aktivitám projektu:
V rámci projektu vzniklo celé spektrum programů pro děti a mládež až po dospělé v návaznosti na témata výstav Uprchlá, našel skrýš, stále uniká a Julie Bény Fantasy a dále ke galerijní permakulturní zahradě. Pro veřejnost i školy se dále konala tři tzv. Redakční setkání, pro školní skupiny byly připraveny samostatné edukační programy (nad rámec výčtu akcí níže) a v rámci jedné z výstav vznikla kreativně-participační zóna s nabídkou autonomních programů.
Hlavními edukačními metodami byla aktivizace účastníků a účastnic prostřednictvím participace (možnosti otevřené diskuze a sdílení, respektující komunikace a prostor pro sebevyjádření, možnosti účasti na plánování vize budoucnosti) na výstavách i v samotných edukačních programech, mezioborové propojování permakulturních přístupů a současného umění, práce s komunitami.