Podobně jako matematik Euklides ve starověku budeme i my objevovat souměrnost v přírodě i v lidském těle a přijdeme na to, že umění a matematika mají k sobě velmi blízko.
Matematika je stará jako počátky lidské kultury a možná byste to nečekali, ale vznikla v součinnosti s pozorováním přírody. Ve zdánlivém chaosu přírodního světa existuje pořádek.
Vydáme se spolu na průzkum zahrady PLATO, ale i našich těl a lidských výtvorů, abychom objevili pravidelnost, která se v geometrii nazývá osová souměrnost. S žáky a žákyněmi 2. stupně také nahlédneme do principu vznikání fraktálů a pokusíme se je najít v předmětech a jevech kolem nás.
Setkání nabídne prostor pro osobní či skupinové bádání, společnou debatu, ale i výtvarné tvoření.
Návaznost na rámcový vzdělávací program:
Vzdělávací oblasti: Člověk a společnost, Člověk a příroda, Umění a kultura
Klíčové kompetence: Kompetence komunikativní, Kompetence sociální, Kompetence personální, Kompetence k učení, Kompetence k řešení problémů
Průřezová témata: Osobnostní a sociální výchova, Výchova k myšlení v souvislostech